KÖPVILLKOR

KÖP

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Bike & Accessories Dalarna AB databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etcetera förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).
Bike & Accessories Dalarna AB har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

LEVERANSER - LEVERANSTID

De varor vi har på eget lager kan vi normalt leverera inom 2-7 arbetsdagar. Ligger produkterna på våra externa lager levereras de inom 7-14 arbetsdagar (Med reservation kring rådande omständigheter för Covid-19).
Det syns tydligt på hemsidan vilka varor som finns i vårt lager eller vilka som är beställningsvaror. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du också i samband med orderbekräftelsen eller att vi kontaktar dig. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning om du exempelvis anser leveranstiden för lång.

LEVERANSFÖRSENING

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post i så stor mån som möjligt. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

FRAKT

Beställningar med standardfrakt anländer till ett närliggande ombud och är kostnadsfritt för dig. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället. 

SKADAT GODS
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

FELEXPEDIERADE VAROR
Bike & Accessories Dalarna AB besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Kontakta oss alltid innan. Är det en skada som uppstått i leverans ska du alltid anmäla detta till fraktbolaget först. Konstaterar vi att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den självklart ut.

EJ UTLÖSTA ORDRAR
Om du inte vill ha ett paket du beställt ska du lösa ut paketet och skicka det direkt i retur. Löser du inte ut ditt paket inom 14 dagar är vi tvungna att debitera dig 295 kronor för frakt och administrationskostnader.
 

BETALNING

Priserna i Bike & Accessories Dalarna AB webbshop uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma.

REKLAMATIONSRÄTT

Bike & Accessories Dalarna AB följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans.

Vi ansvarar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris. Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation. Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta kundtjänst via mejl support@bikedalarna.se innan du skickar tillbaka den.

Bike & Accessories Dalarna AB följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

ÖPPET KÖP OCH BYTEN

Du köper en returetikett via oss, antingen via brev eller e-mail. Etiketten klistrar du sedan på paketet och lämnar in till närmaste ombud. Var noga med att meddela oss att returen är på väg och lämna en lapp i paketet med ordernummer och vad returen gäller. Retursedel gäller som betalning när du lämnar paketet på posten.

Du får byta eller returnera alla varor inom 14 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt original emballage kvar.

Om du inte använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket som levereras direkt till: Bike & Accessories Dalarna AB, Centralvägen 30, 79146 Falun.

Vill du byta eller returnera varor som levererats på pall får du själv bekosta returfrakten, retursedeln går inte att använda för leveranser på pall.

MÄRK DIN RETUR OM DET GÄLLER ÅTERKÖP ELLER BYTE

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Skriv även om det gäller storleksbyte, återköp eller reklamation. Vid reklamation ska du alltid meddela oss innan och få reklamationen godkänd av oss innan du returnerar varan.

ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Vid köp i vår fysiska butik gäller 7 dagars öppet köp och mot uppvisande av kvitto. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 14 arbetsdagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen. 

2 ÅRS GARANTI PÅ PRODUKTER FRÅN SPADA

Spada tillämpar 2 års garanti på alla deras produkter. Det är väldigt viktigt att du registrerar ditt köp för att få tillgång till garantin. Mer information hittar du här!

SÄKERHET

De personuppgifter som vi lagrar vid köp skyddas från externt intrång och hanteras enligt bestämmelserna i PUL.